Istorija

Volvo je švedski svetski-lider u proizvodnji komercijalih vozila, kamiona, autobusa, građevinske opreme, voznih sistema, industrijskih aplikacija i finansijskih servisa. Osnovan je kao proizvođač automobila, od strane Assar Gabrielsson-a i Gustaf Larsson-a. Glavni cilj je bio proizvesti najsigurniji mogući automobil na tržištu. Kompanija je osnovana 14. aprila 1927. godine u gradu Gothenburg-u kao deo proizvođača ležajeva SKF (Svenska Kullagerfabriken AB).

Naziv "Volvo" je originalno registrovan u maju 1915. godine kao zasebna kompanija unutar SFK-a kao registrovana marka sa namerom da bude korišćena za specijalne serije rotirajućih ležajeva, ali je ideja kratko korišćena i SKF je odlučio da iskoristi "SKF" kao marku za svoje proizvode. Volvo AB započeo je proizvodnju 10. avgusta 1926. godine, kada su prodajni menadžer Assar Gabrielsson i inženjer Gustav Larson započeli proizvodnju 10 prototipa i osnovali kompaniju Volvo AB u okviru SFK grupe. Na stolkhomsku berzu izašli su 1935. godine.

Prva serija proizvedenih automobila "OV4" napustila je fabriku 14. aprila 1927. godine. Model PV651 zamenio je stari model OV4 i njegov uspeh na tržištu omogućio je kompaniji da kupi svog proizvođača motora i tako postane ozbiljan proizvođač automobila. Volvo V60 2010 Sa proizvodnjom od 10.000 automobila godišnje tokom 1932. godine, Volvo je usmeravao pažnju na novi tržišni segment, trudeći se da njegove automobile učini jeftinijim. Takva verzija automobila nosila je naziv PV 51 i predstavljala je manju verziju serije PV 36.

Model PV444 je bio jedan od najznačajnijih malih automobila tokom ratnog perioda, ostvarujući zapažen uspeh na tržištu tokom 60-tih godina. Prvi sportski automobil kompanije Volvo bio je model P1800 napravljen tokom ranih 60-tih godina. Sigurnost i kvalitet su glavne smernice za Volvo, i njihova serija 240 imala je zbog toga znatno više sigurnosnih inovacija poput dečijih sedišta i slično. Model 850, proizveden tokom 90-tih, doneo je pogon na prednje točkove, i sa njim je kompanija uspešno osvajala mnoge nagrade za sigurnost i upravljanje. Partnerski odnos sa kompanijom Renault propao je tokom 1993. godine i kompanija je usled izrazito velikih troškova morala da pronalazi nove marketiške strategije kroz nove modele S40 i V40. Kupovina kompanije Volvo izvršena je 28. januara 1998. godine od strane Ford Motor Co. u iznosu od 6.45 milijardi američkih dolara. Sredstva od prodaje Volvo je iskoristio za kupovinu Scania-e, još jednog švedskog proizvođača kamiona, ali je kupovina stopirana od strane EU zbog antimoinopolskih razloga. Umesto toga Volvo je investirao u francusku kompaniju "Renualt" kao i u američkog proizvođača kamiona "Mack kamioni" (koji je bio u vlasništvu "Renualt-a" u to vreme). Razlozi zašto se Volvo odlučio za sopstvenu proizvodnju su pre svega veliki troškovi razvoja novih modela.